NavCom

srdce systému

NavCom

srdce systému

Srdce systému – NavCom –  se vyrábí ve dvou variantách, k pevné instalaci na střechu vlaku a přenosný model NavCom X k umístění za čelní sklo vlaku. 

Lokalizační jednotka NavCom

Pracuje se satelitními lokalizačními systémy Galileo a GPS, ale umí přijímat i sign ály ze satelitních sítí Glonass a BeiDou.

Česko je jednou ze zemí nejlépe pokrytých signály. Ve chvíli kdy je vlak přesto ztratí, umíme přesto určit jeho přesnou pozici pomocí kvalitních senzorů a logiky. Díky průběžnému načítání dat nevadí ani ztráta LTE. 

Lokalizační jednotky NavCom a NavCom X vyvíjíme ve spolupráci s evropskými vesmírnou agenturou EUSPA. Galileo je nyní nejpřesnější systém s důrazem na kybernetickou odolnost vůči různým druhům napadení.  

Lokalizační jednotka NavCom

Pracuje se satelitními lokalizačními systémy Galileo a GPS, ale umí přijímat i sign ály ze satelitních sítí Glonass a BeiDou.

Česko je jednou ze zemí nejlépe pokrytých signály. Ve chvíli kdy je vlak přesto ztratí, umíme přesto určit jeho přesnou pozici pomocí kvalitních senzorů a logiky. Díky průběžnému načítání dat nevadí ani ztráta LTE. 

Lokalizační jednotky NavCom a NavCom X vyvíjíme ve spolupráci s evropskými vesmírnou agenturou EUSPA. Galileo je nyní nejpřesnější systém s důrazem na kybernetickou odolnost vůči různým druhům napadení.  

Co NavCom umí?

Určení polohy vlaku s přesností do 70 cm.

Rádiová komunikace s okolím díky speciálnímu modemu s dlouhým dosahem.

Komunikace na větší vzdálenosti díky LTE (do cloudu a na operační řízení).

Varianty jednotky NavCom

Jednotka NavCom se vyrábí ve dvou variantách. Základní jednotka NavCom určená k fixní instalaci na střechu vlaku a “odlehčený” model NavCom X. Ten naopak nemá žádné fixní spojení s vlakem.

Díky kompaktním rozměrům do 20 cm je snadno přenosný a strojvedoucí jej může nosit u sebe v brašně. Při příchodu na směnu stačí jednotku NavCom X jednoduše upevnit za čelní sklo, připojit do zásuvky a během 10 sekund je “instalace” hotová.

Funguje i v moderních lokomotivách

Je známou skutečností, že uvnitř moderních lokomotiv (zejména Traxx a Vectron) je velmi špatný příjem signálu. Ergonomie pracoviště, menší plocha oken a specifická skla poskytují jen zcela minimální prostor pro průchod signálu. Navíc dochází k jeho lomu a částečné polarizaci.

Na tyto skutečnosti reaguje naše speciální multi-konstelační GNSS anténa s vysokou citlivostí, speciálním náklonem a kruhovou polarizací.

Díky GNSS anténě dokáže jednotka NavCom X zachytit i velmi oslabený satelitní signál a přesně určit polohu vlaku.

Na vývoji spolupracujeme

Funkce navrhujeme ve spolupráci se strojvůdci Federace strojvůdců České republiky

Federace strojvůdců ČR