NavTrain
navigace pro strojvedoucí (SW propojení TJŘ, TTP, SPO)
- Asistent na tabletu pro strojvedoucího
- Odstraňuje potřebu papírových dokumentů či dalších displejů
- Přesná poloha vlaku, prvky TJŘ, TTP, SPO
- Upozornění na změny rychlostí, přejezdy, pomalé jízdy, výluková omezení
NavTrain
navigace pro strojvedoucí (SW propojení TJŘ, TTP, SPO)
- Asistent na tabletu pro strojvedoucího
- Odstraňuje potřebu papírových dokumentů či dalších displejů
- Přesná poloha vlaku, prvky TJŘ, TTP, SPO
- Upozornění na změny rychlostí, přejezdy, pomalé jízdy, výluková omezení
Díky NavTrain vidí strojvůdce přehledně vše, co potřebuje pro právě projížděný úsek. Aplikace ho upozorní na blížící se kritická místa.
O aplikaci NavTrain
Aplikace NavTrain zobrazuje strojvedoucímu odpovídající TTP, SPO a TJŘ pro konkrétní trať a výkon (vlak) na jedné obrazovce v souladu s předpisem D1 včetně aktuální polohy vlaku.
- Zobrazuje polohu vlaku
- Prvky TJŘ+TTP vztažené k aktuální poloze a vedenému vlaku
Základní obrazovka aplikace je rozdělena na dvě části. Ve spodní části se zobrazuje traťový jízdní řád, který se automaticky aktualizuje na základě dat od SŽ. V horní části se strojvedoucímu zobrazují aktuálně platné prvky TTP, informace o pomalých jízdách a dalších omezeních vztažené k místu, kudy vlak právě projíždí.
Design grafických prvků TTP a SPO jsou v souladu s předpisem D1 a zobrazují se buď v mapě, nebo v logaritmické tabulce ve stylu ETCS. Oba pohledy je možné mezi sebou libovolně přepínat.
O aplikaci NavTrain
Aplikace NavTrain zobrazuje strojvedoucímu odpovídající TTP, SPO a TJŘ pro konkrétní trať a výkon (vlak) na jedné obrazovce v souladu s předpisem D1 včetně aktuální polohy vlaku.
- Zobrazuje polohu vlaku
- Prvky TJŘ+TTP vztažené k aktuální poloze a vedenému vlaku
Základní obrazovka aplikace je rozdělena na dvě části. Ve spodní části se zobrazuje traťový jízdní řád, který se automaticky aktualizuje na základě dat od SŽ. V horní části se strojvedoucímu zobrazují aktuálně platné prvky TTP, informace o pomalých jízdách a dalších omezeních vztažené k místu, kudy vlak právě projíždí.
Design grafických prvků TTP a SPO jsou v souladu s předpisem D1 a zobrazují se buď v mapě, nebo v logaritmické tabulce ve stylu ETCS. Oba pohledy je možné mezi sebou libovolně přepínat.
Včas (na zábrzdnou vzdálenost) upozorní na potenciální rizika
Očekávaná/překročená rychlost
Změna systému napájení
Otevřený přejezd
Další volitelná upozornění
Všechna data na jednom místě. Přehledně a rychle.
Poloha vlaku
Aplikace během jízdy získává přesnou polohu z jednotky NavCom, případně NavCom X nebo přímo z tabletu kde je spuštěn NavTrain.
TTP, SPO a TJŘ
Aplikace díky poloze a podle příslušné hodnoty staničení (kilometrická vzdálenost prvků na trati) zobrazuje prvky TTP SPO a TJŘ. Pohled na TJŘ lze zvětšit na celou obrazovku.
Stanice, brzdění, omezení
Strojvedoucímu se rovněž zobrazují další údaje jako je např základní rádiové spojení, data o stanici či data z mezinárodní zprávy o brzdění. Rovněž je k dispozici seznam SPO v textové podobě.
Informace v předstihu
Aplikace strojvedoucího včas informuje o všem, co ho na trati čeká. A to vždy v bezpečném předstihu odpovídajícím dvojnásobku zábrzdné vzdálenosti.
Maximální rychlost
Strojvedoucí vidí maximální rychlost, kterou může svým vlakem na daném úseku pojíždět v závislosti na údajích z TTP a SPO.
Upozornění na mimořádnosti
V případě, že strojvedoucí obdržel od SŽ informaci o otevřeném přejezdu, může si takový přejezd v aplikaci jednoduše označit. Na otevřený přejezd je v průběhu jízdy včas upozorněn. Na mimořádnosti předané v rámci SPO je strojvedoucí upozorněn vždy.
Vždy funkční. Vždy aktuální.
Data SŽ
Data se stahují ze systémů Správy železnic před zahájením konkrétní jízdy.
Práce offline
NavTrain pracuje perfektně i off-line. Během jízdy nemusíte být připojení k internetu.
Automatické aktualizace
Kdykoli vlak staví ve stanici, dochází k aktualizaci všech důležitých dat.
Děláme práci strojvedoucího lehčí a bezpečnější
Strojvůdce se díky aplikaci NavTrain může jednodušeji a lépe připravit na jízdu. Zejména chystá-li se na trať, kterou dlouho neprojížděl.
Strojvůdce může za jízdy hlásit chyby manažera infrastruktury - špatnou pozici prvku TTP, zarůstající návěst apod. S hlášením se uloží aktuální poloha vlaku a všechny zobrazené informace.
V situacích, kdy strojvůdce během jízdy řeší více úkonů najednou, mu aplikace dává jistotu, že na trati nic důležitého nepřehlédl.
Na vývoji spolupracujeme


